تعداد بازدید: 1968

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 28 ارديبهشت 1388-0:0

پاک و صمیمی مثل "میرحسین"

 يادداشتي از:علیرضا سعیدی کیاسری،نويسنده و فيلم ساز ساروي


 من نمی دانم تا حالا چقدر یا چه اندازه به این موضوع فکر کرده اید که چرا تقریبا تمامی مردم ایران مهندس میر حسین موسوی را به اسم کوچک او می شناسند و به همین نام او را خطاب می کنند؟

به طور قطع و یقین این موضوع از پیشینه ای خوش و خاطره انگیز برخوردار بوده که این چنین باعث ماندگاری آن در ذهن و فکر مردم شده است.

نکته جالب توجه و حائز اهمیت این جاست که امروزه نیز جوانان و نوجوانانی که بسیاری از آنها به عنوان نسل سوم انقلاب یاد می شود و بعد از پایان دوران نخست  وزیری مهندس موسوی متولد شده اند او را به نام "میر حسین" می شناسند و با یک حس درونی بسیار عاطفی که انگاراو را برادر بزرگتر و یا دوست صمیمی خودشان می دانند درباره اش حرف می زنند.

از سوی دیگر افراد میان سال و پا به سن گذاشته ای که به عبارتی نسل های اول و دوم انقلاب به شمار  می آیند و در دل حوادث پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی بوده اند با عنوان شدن نام مهندس موسوی برای حضور در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری،هر کدام از این افراد در محافل و مجالس رسمی و غیر رسمی به ویژه در جمع صمیمی خانواده، دوستان و همکاران  از شخصیت با وقار و دوست داشتنی "میرحسین" و نیز خاطرات خوش دوران نخست وزیری اش سخن می گویند به گونه ای که گویی":میر حسین" فرد آشنا و نزدیکی از جمع خودشان بوده است.

آنچه مسلم است برای نخستین بار حضرت امام خمینی قدس السره الشریف، نخست وزیر دانا، بی ریا و سختکوش دوران طاقت فرسای جنگ را به این نام خطاب نمود که این امر بارها و بارها در نامه ها و یادداشت های رسمی امام (ره) نیز بکار رفته است.  اما اینکه چرا در میان این همه مسئولین ارشد و دلسوز انقلاب اسلامی حضرت امام صرفا مهندس موسوی را به اسم کوچکشان خطاب می فرمودند نکات ارزنده بسیاری را در خود پنهان دارد.

همان طور که می دانید امام خمینی (ره) فقط دو یادگار ارزشمندشان شهید حاج آقا مصطفی و مرحوم حاج سید احمدآقا را به اسم کوچک شان صدا می زدند و در سخنرانی ها و پیامها و نوشته های خودشان نیز به این امر مبادرت می ورزیدند. از این رو به آسانی می توان دریافت که در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و ایام سخت جنگ تحمیلی تا چه اندازه ارتباط میان حضرت امام و مهندس موسوی نزدیک و صمیمانه بوده است که ایشان مانند فرزندگرامی شان سید احمد او را "میر حسین" می خواندند.

 با عنایت به همین قضایا و نیز پاکی، تواضع ، صداقت، سعه صدر و سلامت مهندس موسوی در گفتار و رفتار، کم کم در میان مردم کشور نام "میر حسین" ذکر زبان ها شد و  در قلبها جای گرفت و در ذهن ها ماندگار و جاودانه ماند.

و امروز که مهندس موسوی پس از نزدیک به بیست سال سکوت مقدس، با اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری نشاط تازه و شور و شوق فراوانی را در میان مردم قدرشناس افکنده است، بار دیگر دفتر روزهای سخت جنگ ورق می خورد که چگونه "میر حسین" با درایت وتدبیر خود و با صبر و استقامت مردم فهیم کشور ، این کشتی عظیم را در اقیانوس حوادث از میان گردابهای سخت و موجهای بزرگ وسنگین به ساحل سلامت رسانده است.


  • سالم - حسینپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 29 ارديبهشت 1388-0:0

    شعاردوران دفاع مقدس رافراموش نکنیم= نخست وزیر مکتبی- میرحسین موسوی


    ©2013 APG.ir